Werkgroep beheer
Werkt uit op welke wijze we het beheer van het dorpshuis denken vorm te geven
(met vrijwilligers, betaalde krachten, samenwerking met lokale ondernemers of anderszins)
- Joost van Hooren (joostvanhooren@gmail.com)
- Marjet Vries (marjet.vries@outlook.com)
- Gerard Leijten (gerard.leijten@ziggo.nl)
- Hub Meijers (meijers-jongen@ziggo.nl)
- Shehara Crijns (shanwellage@gmail.com)
Update 22 november 2024
Wij zijn als werkgroep Beheer bezig met hoe het beheer van het toekomstige dorpshuis het beste kan worden georganiseerd op verschillende vlakken:
Algemeen:
- Internetvoorziening
- Brandvoorziening
- Alarm (indien aanwezig)
- AED/EHBO
- Inventaris
- Groen-/buitenvoorziening
- Coördinatie van taken
- Dagelijks bestuur
En op het vlak van exploitatie:
- Boeken ruimtes
- Toegang ruimtes/sleutelbeheer
- Verwarming aan/uit zetten
- Voorraad drank & verteer
- Afspraken met gebruikers/huurders
- Schoonmaak
Hierbij richten we ons op verschillende mogelijke beheermodellen. Bij een maatschappelijk model leunt het beheer geheel op vrijwilligers, terwijl een commercieel model uit gaan van een professioneel uitbater, waarbij we rekening houden met de mogelijkheden, alsook de voor- en nadelen van de verschillende modellen:
We onderzoeken hoe deze modellen aansluiten bij de behoeften van de gemeenschap, de financiële haalbaarheid en de praktische uitvoerbaarheid.
Ons doel is om een duurzaam beheermodel te vinden dat recht doet aan zowel de sociale functie als de economische haalbaarheid van het dorpshuis.
Uiteraard staat of valt dit allemaal bij de uitkomsten die uit het businessplan naar voren zullen komen.